ساخت کمپرسورهای رفت و برگشتی پروژه پالایش گاز بیدبلندخلیج فارس

news-6d142ee122.jpg

مراسم رونمایی از کمپرسورهای پروژه پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس برگزار شد

مراسم رونمایی از کمپرسورهای پروژه پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس با حضور محمود امین‌نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت تاپکو در تاریخ هفتم تیرماه سال جاری در محل کارخانه شرکت تاپکو برگزار شد. ساخت این پروژه توسط مهندسان ایرانی نقطه عطفی در صنعت ایران در بخش ساخت کمپرسور است.

طرح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس؛ پروژه‌ای ملی با ظرفیت پالایشی معادل ۲ فاز پارس جنوبی با جمع‌آوری گازهای همراه نفت و تصفیه آن، تحول عظیمی را در کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی خوزستان و توسعه صنعت پتروشیمی به‌ویژه در منطقه گچساران محقق می‌کند.

مگاپروژه بیدبلند خلیج‌فارس، ظرفیت فرآورش روزانه بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب گازهای همراه نفت را دارد و در صورتی که این مجتمع با ظرفیت کامل فعالیت کند، سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت. شرکت تاپکو افتخار این را داشته است که در سال 1399 قرارداد ساخت دو دستگاه کمپرسور رفت وبرگشتی Recycle Gas را با کنسرسیوم سازه-جهانپارس که پیمانکار این مگا پروژه بودند به امضا برساند.به دلیل اینکه ساخت این کمپرسورها اولین بار در ایران انجام می‌شد لذا انجام این پروژه از حساسیت‌ها و چالش‌های ویژه‌ای برخوردار بود.

«محمود امین‌نژاد» مدیر عامل شرکت «پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس» که در مراسم رونمایی حضور داشت، با ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: ما همیشه در صنعت پتروشیمی آرزو داشتیم که دستگاه‌های روتاری از جمله کمپرسور که به عنوان یکی از نقاط ضعف تامین تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هستند در کشور خودمان طراحی و‌ تولید شود. شرکت تاپکو این مهم  را در دستور کار خود قرار داد و با درایت، برنامه‌ریزی و تیم مهندسی قوی توانست با همکاری یکی از برندهای خوب اروپایی این مهم را به سرانجام‌ برسانند.

 

                                                                                                                               


برچسب ها (کلمات کلیدی) : تاپکو پروژه بیدبلند محمود امین نژاد کمپرسور رفت و برگشتی